Київський Патріархат: офіційний сайт
Головна

 

ПОШУК


КАТЕГОРІЇ НОВИН

Офіційні новини

Структура Церкви

Міжцерковні стосунки

Церква і суспільство

Освіта

Духовне читання

Сервер

КАЛЕНДАР

«    Березень 2010    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

 

Похвала Пресвятої Богородиці Відправи Патріарха


19 березня 2010 р. Святійший Патріарх Філарет у Володимирському кафедральному соборі м. Києва очолив читання Акафісту Пресвятій Богородиці на утрені суботи п’ятої седмиці Великого поста. Патріархові співслужило духовенство собору. Читання Акафісту, як і все богослужіння, звершувалося українською мовою. В день свята, 20 березня, Предстоятель Київського Патріархату також очолив у Володимирському соборі Божественну літургію, під час якої звершив освячення антимінсів.

Святкування Пресвятій Богородиці з читанням Акафісту – особливого похвального молебного співу, під час якого не можна сідати (з грецьк. акафіст – несідальний), – встановлене в IX столітті в подяку за неодноразове позбавлення Константинополя від нашестя ворогів (аварів у 626, персів — у 677, арабів — у 717 роках), звершене завдяки заступництву Пресвятої Діви Марії.

Зі спасінням Константинополя у 626 році від нашестя персів і варварів, у тому числі й від скіфів, пов’язують походження першого кондака Акафіста «Взбранной воєводі…». Слово «взбранний» - грецьк. «іпермахос» - означало воєначальника (слав. воєводу), який йшов на битву (слав. «на брань») попереду війська, надихаючи своєю мужністю воїнів. Діва Марія, як Чесніша від Херувимів і славніша від Серафимів, є Переможною Предводителькою всіх віруючих у їхній боротьбі з гріхами, тому і називається Взбранною Воєводою.

За переданням вперше Акафіст був прочитаний вночі у Влахернському храмі Константинополя після чудесного визволення столиці Візантії від ворожого флоту, що облягав її в 860 році. Цей флот був знищений бурею, що піднялася після того, як в морі з молитвою опустили Ризу Пресвятої Богородиці.

Спочатку святкування звершувалося тільки в Константинополі у Влахернському храмі, де зберігалися чудотворна Влахернськая ікона Божої Матері та предмети, пов’язані з її земним життям, — риза і пояс. Пізніше свято було внесене до Студійського уставу, а потім і в церковні богослужбові книги, ставши загальним для Східної Церкви. Канон до цього свята був написаний у IX столітті Йосифом Студитом.

 

 

Джерело: Прес-центр Київської Патріархії.

 

 

Нова версія офіційного сайта УПЦ Київського Патріархату

СТАТИСТИКА

© 2006 Прес-центр Київської Патріархії